Anttilan koulun vanhempainkerho ry.

Kotipesä

Ilmoitustaulu

Hallitus

Kokoukset

Toimimme ja tuemme

Luokkien oma toiminta

Kirjoita meille

Takatasku

Tervetuloa tutustumaan ja osallistumaan!

Järvenpään Anttilan koulun vanhempainkerho on toiminut aktiivisesti jo yli 40 vuotta. Yhdistyksen toiminta on näkynyt vuosikymmenten läpi monissa kouluun liittyvissä asioissa. Olemme olleet mukana mm. liikennepuiston rakentamisessa ja monien erilaisten tapahtumien järjestäjänä.

Yhdistyksemme perustehtävä on edistää kodin ja koulun välistä yhteistyötä. Hallitukseemme kuuluu siksi edustaja jokaiselta koulun luokalta sekä lisäksi yksi opettajajäsen ja iltapäiväkerhon edustaja. Koulun rehtori osallistuu myös kokouksiimme säännöllisesti. Hallitus kokoontuu lukuvuoden aikana tarpeen mukaan noin kuukauden, parin välein. Kokouksissa käsittelemme Anttilan koulua, koululaisia ja heidän perheitään koskevia tärkeitä, yhteisiä asioita ja tavoitteita.

Tunnetuin tapahtumamme, jo kuusikymmentäluvulta lähtien pyörinyt Talvipäivä, on monelle tuttu koko perheen vuosittainen tapahtuma Anttilan koululla. Talvipäivä on vuosikymmenten saatossa pysynyt pääpiirteittäin samana, vaikka joka vuosi mukana on myös jotakin ennen kokematonta. Matkan varrelta löytyy Talvipäiviä, joissa on lennetty helikopterilla, on oltu panssariauton kyydissä, kuultu Leo Lastumäkeä, pidetty huispausotteluita ja kilpailtu ihmiscurlingissa. Talvipäivä on koko koulun yhteinen ponnistus, jossa yhteisöllisyys konkreettisesti näkyy. Talvipäivän tuotolla tuetaan luokkien omaa toimintaa ja pyritään parantamaan koulun viihtyvyyttä. Tuotolla on hankittu esimerkiksi erilaisia välituntiliikkumiseen liittyviä välineitä ja langattomia mikrofoneja tukemaan koulun ilmaisupainotteista ohjelmaa. Myös koulun akvaarion hankkimiseen ja ylläpitämiseen olemme osallistuneet.

Kevätjuhlassa vanhempainkerho jakaa vuosittain hymypatsaat. Jokaisen luokan oppilaat valitsevat keskuudestaan vuorovuosin tytön ja pojan vastaanottamaan tämän reilun luokkakaverin huomionosoituksen. On hauska jatkaa tätä suomalaista, 1950-luvulta peräisin olevaa perinnettä 2000-luvun järvenpääläisessä koulussa!

Vanhempainyhdistyksemme haluaa myös vaikuttaa kaupunkimme päättäjiin meille tärkeissä asioissa. Anttilan koulun vanhempainkerho osallistuu Järvenpään vanhempainverkoston toimintaan yhtenä sen perustajajäsenistä. Koemme, että verkosto on tärkeä väylä niin tiedotuksessa, päätöksenteossa kuin järvenpääläisten vanhempien keskustelufooruminakin. Tarpeen tullen lähestymme kaupungin päättäviä tahoja myös oman yhdistyksemme voimin.

Olet lämpimästi tervetullut toimimaan yhdistykseemme aktiivisesti lastesi koulunkäynnin puolesta. Hallituksen kokoukset ovat avoimia, joten tule mukaan kyselemään, vaikuttamaan, keskustelemaan ja ideoimaan toimintaamme! Myös näiden sivujen välityksellä voit ottaa meihin yhteyttä. Tapaamisiin!

Tulosta tämä sivu / Print this page

© Järvenpään Anttilan koulun vanhempainkerho ry.
Palvelun tarjoaa Opintoverkko Oy:n www-sivupalvelu.
Tekninen toteutus Tuomo-Media, 2002-2003